Friday, September 24, 2010

Conexiuni-Ce mi-a placut

Tiberiu says:
September 24, 2010 at 4:08 pm
Domnule profesor istoria cum o prezentati dvs mi se pare un pic ciudata. Eu cred ca istoria nu este o stiinta exacta si depinde, din pacate, intr-o mare masura de cine o scrie, cine o traieste si cine o intelege. Gloriasa prezentare a regelui, inclusiv apelul, si a armatei romane din perioada interbelica au fost extraordinare si am devenit un fan al dvs., dupa Badea, fireste.Cel mai mult la o emisiune apreciez ironia. De asemenea oamenii ii judec dupa fapte nu dupa vorbe iar in cazul dvs si al d-lui Badea, cel putin, daca nu ati facut bine nu am auzit sa fi facut rau cuiva. Din ce mi-a povestit mie tata, care a trait vremurile si evenimentele prezentate de dvs a fost cam asa: Regele avea noblete cand lua spaga, juca poker cu Malaxa si il lasa asta sa castige.A doua zi primea comenzi guvernamentale pentru inzestrarea armatei cu pusti care iti explodau in mana sau grenade cu rahat. Brava armata romana cand a trecut Prutul a nimerit in cramele din Basarabia si a tras cu pustile in butoaiele de vin de ajunsese pana la piept si o gramada de ostasi au pierit vitejeste inecati dupa ce crancen s-au imbatat de n-au mai stiut de ei. Cand au ajuns la Bug i-au pus pe tigani pe plute de stuf iar astea din cauza curentilor puternici s-au desfacut in mijlocul raului si brava armata a scapat Romania si de tigani. De asemenea armata romana s-a purtat frumos si cu civilii cand s-a dus tata cu o trupa de ostasi in recunoastere si au dat peste o casa in care stateau o femeie cu 3 copii si o capra care n-aveau de nici unele, unul dintre ostasi nu a gasit altceva de furat decat sa mulga capra femeii si sa bea laptele, tata, om cu frica lui Dumnezeu, l-a certat pe nenorocit cum a putut sa fure mancarea la copii ce le da femeia aia sa manance, o sa il pedepseasca Dumnezeu. Si sa vedeti justitia divina cum actioneaza, nu ca aia neleguita romana, intamplarea a facut sa fie mitraliati de un avion sovietic si din toata trupa exact nenorocitul care furase laptele femeii a fost impuscat direct in gura. Cand s-a intors razboiul si armata romana a fost pusa pe fuga si a ajuns la Nistru sa treaca in Romania s-a facut control la bagaje si ranite dupa prada de razboi. Tata zicea ca nu au fost vagoane au fost garnituri de tren de bijuterii, galbeni, dinti de aur, ceasuri, icoane si tablouri.Numai de la el au confiscat patru cufere. Si mai vrem tezaurul inapoi? Stati linistit ca a fost recuperat cu varf si indesat. Au mai facut vitejii si contra nemtilor, cert e ca podul era plin de mantale si cizme de piele din alea de ofiteri nemti, banii de argint n-aveau valoare si erau imprastiati printre ele iar mama cand sapa gradina odata a gasit o oala cu bani de aur si altadata doua pistoale din alea mici, tot nemtesti. Tata, desi era bisericos si nu fura din biserici si de la aia vii, a fost pedepsit cu varf si indesat dupa razboi, ziua ii furau mancarea comunistii si noaptea partizanii. Regele dupa ce l-a predat pe Antonescu, care a fost OM, si a dat tara pe mana comunistilor s-a carat cu un tren de bijuterii, tablouri si toale. Dupa revolutie a aparut in fundul gol sa cerseasca pomana de la statul roman.
Din cauza asta domnule profesor astept cu mare curiozitate emisiunea dvs. ca sa vad ce mai scrie prin istoria lui Stan Patitu’ si cum am fost noi caini si am ajuns javre, dupa aia am inteles ca urmeaza vorbe rele, adica alt gibon, cum zice Badea, care militeaza pentru inlocuirea unor javre vechi cu unele noi.
Daca tot promovati niste idei domnule profesor si nu doar luati leafa de la stapan, n-ar fi mai bine sa militam sa fim OAMENI, sa nu mai escrocam, manipula, fura si prigoni intre noi ca animalele, sa ne purtam frumos si sa avem grija unii de altii ca suntem de un neam si in primul rand sa facem ceva pentru batranii nostrii ca mi s-a rupt inima cand a murit tata care n-a vrut sa ia un ban de la mine toata viata desi nu duceam lipsa, s-a chinuit ca un caine la CAP si zicea ca inca nu l-a pedepsit Dumnezeu destul pentru pacatele lui. Eu in justitia omeneasca nu cred, dar cred in aia divina si sunt convins ca asa cum ne purtam noi cu batranii nostrii asa or sa se poarte si copii nostrii cu noi. Poate ar fi bine sa va uitati putin si in jurul dvs unde ne-a adus sminteala noastra de neoameni.Am ajuns sa fim condusi de curve, betivi, hoti, in privinta carora n-am nici o indoiala ca or sa culeaga ce au semanat, si sa fim exploatati si jefuiti in tara noastra, pe pamantul nostru ca ultimile animale.
Eu asta incerc, sa fiu OM si sa nu patesc ca tata, viata mi-a dat tot ce mi-am dorit ca n-am avut pretentia sa imparatesc lumea, chestii cu politica, democratia, comunistii, mogulii ma lasa rece dar parca am o strangere de inima cand vad ca niste oameni buni sunt pe o cale gresita, chiar daca le apreciez ironia.
Iar Armata Romana ce cauta prin Afganistan, Irak, Bosnia te pomenesti ca o mai da vreo lovitura si prin Iran? Pai nu sunt oamenii aia destul de necajiti? Le mai trebuie si haimanalele noastre pe cap sa-I prigoneasca si sa le fure mancarea? Mai bine trimitem doctori, constructori, ingineri care crapa prin Romania de foame sau spala wc-uri prin Italia ca omul cand are tot ce-I trebuie la casa lui nu-I mai arde de scandaluri si razboaie ca are gospodaria si familia pe cap. Unde e respectul indivizilor aia din armata pentru ei ca OAMENI cand au ajuns ditamai zdrahonii buni de munca sa fie intretinuti de batrani si copii.Bazaconiile cu NATO sa le tineti pentru dvs.Care e misiunea Armatei Romane in NATO? Sa spele ciorapii si closetele americanilor?Sa le cumpere fiarele vechi cu painea batranilor nostrii?Sa-I aplaude cum raspandesc ei democratia bombardand casele si fabricile altora? La ce ne trebuie noua NATO asta? Ne protejeaza de somaj, de foame, de FMI, de hoti, de banci, de impozite, de escroci, de politicieni sau de prostia din capul nostru? Dimpotriva ne dauneaza ca solutia la toate problemele noastre e tot aia de pe vremea lui Ceausescu: Le declaram razboi americanilor sa vina sa ne ocupe!

No comments: